DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çizim Stüdyosu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 111
Güz
0
4
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Gözlem yeteneklerini geliştirmek, temel çizim ve desen prensiplerini anlayabilmek ve de çeşitli çizim elemanları – metotları –kavram ve terminolojilerini kullanabilmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) Doğru gözlem yaparak ölçülendirebilecektir,
  • 2) İki boyutlu yüzeyde çizgi, şekil ve değer kullanarak üç boyutlu form oluşturabilecektir,
  • 3) Perspektif kullanarak geometrik objeleri çizebilecektir,
  • 4) Kompozisyon kavram ve metotlarını uygulayabilecektir
  • 5) Değişik çizim malzemelerini kullanabilecektir (kurşun kalem, füzen, sangin ve kuru pastel gibi),
  • 6) Renk ve kuramlarını uygulayabilecektir,
Ders Tanımı Bu uygulamalı derste basit çizim teknikleri terimleri, değişik malzemelerle yapılan uygulamalar öğretilecektir
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çizim ve desen kavramlarının tanıtımı Yok
2 Çizgisel desen denemeleri (geometrik formlar) Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
3 Çizgisel desen denemeleri (obje) Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
4 Çizgisel desen (alçı torsolar) Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
5 Arasınav (%20) Yok
6 Kütlesel desen Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
7 Kütlesel desen (charcoal) Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
8 Kütlesel desen (sanguine)Mass drawing Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
9 Arasınav (%30) Yok
10 Perspektif Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
11 Renk kuramları ve Uygulaması Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
12 Kuru pastel ile desen Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
13 Karişık teknik ile uygulama Sınıf çalışması için gerekli tüm malzemeleri getirmek
14 Final çizim sınavı Yok
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Drawing Space, Form, Expression (W.Entice & M Peters)Drawing to See (N Goldstein& F. Harriet)The Natural Way to Draw (K.. Nicolaides )Dictionary of Art Terms ( E.L.Smith)Principles of Color Design (W. Wong)Color Harmony I II (B. Whelan)
Önerilen Okumalar/Materyaller Renk Kuramları Power point sunumu

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
3
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest